IKS

Nowości koncertowe od Live Nation: JULIA WOLF, AMINÉ, PALE BLUE EYES, IDER

Live Nation strona

 

Julia Wolf

15.12.2025 – Klub Hydrozagadka, Warszawa

Sprzedaż ogólna rozpocznie się jutro, 30 maja o godz. 10:00 na LiveNation.pl

Wschodząca gwiazda alt-popu, Julia Wolf, ogłosiła jesienną trasę koncertową po Wielkiej Brytanii i Europie, która odbędzie się w listopadzie i grudniu 2025 roku. Artystka wystąpi w największych miastach, w tym w Londynie, Paryżu i Amsterdamie.

Trasa będzie częścią światowego tournée, które Julia rozpocznie już w tę środę, tuż po zakończeniu występów jako support Artemasa. W jego ramach zagra własne koncerty oraz wystąpi jako support dla Halsey i PVRIS. 10 lipca artystka zagra wyprzedany koncert w Oslo Hackney w Londynie, a dzień później wystąpi na festiwalu 2000Trees.

 

Ogłoszenie trasy zbiegło się z premierą drugiego albumu Julii – „Pressure”, wydanego nakładem AWAL. To szczery, bezkompromisowy zapis emocjonalnego ciężaru oczekiwań – tych narzuconych przez branżę, społeczeństwo, jak i samej siebie. Wolf, znana z poruszających tekstów i brzmienia balansującego na granicy gatunków, tym razem sięga po jeszcze mroczniejsze i intensywniejsze środki wyrazu – odwołując się do emo i shoegaze’u, zachowując jednocześnie popową wrażliwość.

 

Za produkcję wykonawczą odpowiada Scro, który towarzyszyć będzie Julii podczas trasy. Album „Pressure” to manifest siły wrażliwości, konfrontacja z własnymi lękami, porównywaniem się i odrzuceniem. Od krzyku po delikatność – to najodważniejsze i najbardziej dojrzałe dzieło artystki do tej pory.

 

zdj. materiały promocyjne

 

 

AMINÉ

07.12.2025 – Klub Progresja, Warszawa

Sprzedaż ogólna rozpocznie się w piątek, 30 maja o godz. 9:00 na LiveNation.pl

Na albumie 13 Months of Sunshine Aminé na nowo przemyślał, co tak naprawdę chce przekazać w swoich utworach. Świętuje swoje sukcesy, ale też opłakuje członków rodziny i przyjaciół, którzy odeszli z tego świata.

Album — którego producentem wykonawczym był Dahi — powstał z jasno określonym celem: „Moim zamysłem było napisanie tekstów, z których byłbym dumny, nawet bez muzyki, czytając je przed trzydziestoma osobami. Każdy wers musiał przejść ten test.” To właśnie ta powaga, pasja i dbałość o szczegóły sprawiają, że 13 Months to tak wyjątkowy album. Każdy wers z 16 utworów przechodzi „test małej sali”, od indiepopowego piękna „History” z gościnnym udziałem Waxahatchee po psychodeliczno-syntezatorowe „Images” — finałowy utwór z udziałem Toro y Moi. Na 13 Months of Sunshine Aminé prezentuje swoją najprecyzyjniejszą wizję do tej pory, pełną kwiatów zarówno w pełnym rozkwicie, jak i tych u kresu. Jakby chciał powiedzieć: nie zawsze świeci słońce, ale rośliny potrzebują też wody z burzowych dni.

 

zdj. materiały promocyjne

 

 

PALE BLUE EYES

14.09.2025 – Klub Mechanik, Warszawa

Sprzedaż ogólna rozpocznie się w piątek, 30 maja o godz. 10:00 na LiveNation.pl

Albumy – Souvenirs (2022) i This House (2023) – zostały nagrane w domowym studiu, które Matt i Lucy zbudowali w rodzinnym domu Matta na prowincji w Devon. Po śmierci matki Matta, dom musiał zostać sprzedany, a studio przeniesione. Trzeci album zespołu Pale Blue Eyes zatytułowany New Place symbolizuje nowe horyzonty, podróże i zmiany – w tym przeprowadzkę z hrabstwa Devon do Sheffield.

Według Lucy – Zmiana to jeden z głównych tematów nowej płyty. To opowieść o byciu w nowym miejscu, o zaczynaniu od nowa, ale też o drodze, która nas tu doprowadziła, i o ludziach, którzy nam w niej towarzyszyli. Powrót do Sheffield – miasta, w którym dorastała i grała w młodzieżowych zespołach – miał szczególne znaczenie. Tak jak poprzednie albumy Pale Blue Eyes, także New Place został zmiksowany i zmasterowany przez Deana Honera, legendarnego muzyka i producenta z Sheffield, znanego m.in. z projektów Moonlandingz, I Monster i The Eccentronic Research Council oraz współpracy z Róisín Murphy, Add N To (X) i The Human League.

 

Pierwotny skład koncertowy i studyjny zespołu uzupełniał basista Aubrey Simpson z Totnes w hrabstwie Devon. PBE zadebiutowali w 2021 roku podwójnym singlem Motionless / Chelsea, wydanym nakładem własnej wytwórni Broadcast Recordings. Wkrótce potem zespół dołączył do wytwórni Full Time Hobby.

 

Debiutancki krążek Souvenirs spotkał się z entuzjastycznym przyjęciem – Uncut pisał o nim: „Radosny… napędzający… ekscytujący”. Mimo tej radości, krążek przesycony był też smutkiem – w trakcie jego powstawania zmarł ojciec Matta. Drugi album, This House (2023) również powstał w cieniu rodzinnej tragedii – jego okładkę zdobiło poruszające zdjęcie rodziców Matta.

 

Najnowsze wydawnictwo New Place ukaże się nakładem Broadcast Recordings. Gościnnie wystąpili na nim muzycy związani z koncertowym składem PBE – Tom Sharkett, producent i gitarzysta W.H. Lung, oraz producent i instrumentalista Lewis Johnson-Kellett.
– Ta płyta powstała w zupełnie nowym otoczeniu – podsumowuje Matt. – Mam nadzieję, że jest podnosząca na duchu. To zamknięcie pewnego etapu i otwarcie się na nowe początki. Podczas przeprowadzki do naszego nowego domu w Sheffield znaleźliśmy stary rzutnik do slajdów, który należał do moich rodziców. Spędziliśmy godziny, przeglądając klisze 35 mm – i postanowiliśmy wykorzystać jedną z nich jako okładkę płyty. To jak całe życie zamknięte we wspomnieniach – ale już obok świata pełnego nowych możliwości.

 

zdj. materiały promocyjne

 

IDER

 28.11.2025 – VooDoo Club, Warszawa

Brytyjski duet IDER, tworzony przez Lily Somerville i Megan Markwick, powraca z trzecim albumem „Late To The World”, który powstał podczas rezydencji w przerobionym na studio kościele w Walii. Ich najnowsze wydawnictwo to dojrzały, świadomy krok naprzód – zarówno muzycznie, jak i lirycznie.

IDER, aktywne od 2016 roku, słyną z inteligentnego, emocjonalnego songwriting’u osadzonego na pograniczu alternatywnego popu, elektroniki i indie rocka, z wyraźnymi wpływami new wave, alt rocka i synth popu. Ich muzyka łączy filmowy rozmach z intymnością i surowością emocji. Po debiutanckim Emotional Education (2019) i bardziej tanecznym shame (2021), nowy album brzmi mocniej, ale też bardziej minimalistycznie – świadomie zredukowany do niezbędnych elementów.

 

„Late To The World” porusza tematy kobiecości, gniewu, dojrzewania i odkrywania siebie na własnych zasadach – bez presji czasu czy społecznych oczekiwań. Warstwa tekstowa jest osobista, pełna refleksji i kontrastów: między czułością a frustracją, lekkością a gniewem.

 

Album zawiera zarówno emocjonalne ballady, jak i energetyczne i motywujące utwory jak np. utwór „Know How It Hurts”, inspirowany walką o prawa kobiet. Wyróżnia się również singiel „Attachment Theory”, komentujący współczesny język relacji i terapii.
IDER to głos pokolenia, które nie boi się mówić szczerze – z humorem, dystansem i siłą. „Late To The World” to manifest wolności i kobiecej solidarności, ubrany w hipnotyzujące brzmienia.

 

NA WSZYSTKIE KONCERTY SERDECZNIE ZAPRASZAMY

IKS
Udostępnij i poleć znajomym!

Dodaj komentarz